Firebird?

Toegegeven, ik blijf nog steeds een groot voorstander van Mozilla en niet van Firebird. Ik doe hard mijn best en heb Firebird draaien op mijn server, op de pc van mijn vriendin en op mijn laptop. Maar toch, het kan net niet alles en vanalles staat op een andere plek.

Zo kwam ik er vanmorgen achter dat Shift-klik op een link niet meer het bestand achter de link opslaat. Deze functie, die af stamt van Netscape 2 of 3 (weet het niet precies) is verdwenen. En vermoedelijk alleen maar omdat dezelfde actie in Internet Explorer ervoor zorgt dat de link in een nieuw venster opent?! Wat dus nu ook in Firebird gebeurt.
Leuk en aardig, maar wat bereik je hiermee? Lijken op Internet Explorer is dan mooi voor mensen die overstappen, maar de reden waarom ik juist geen Internet Explorer gebruik is omdat in Mozilla functies logischer zitten, of domweg zitten, die ik in Internet Explorer niet krijg. Dan moet je die mogelijkheden vervolgens niet verwijderen.

Nog zoiets waar ik best veel moeite mee heb. Het onderdeel Preferences verdwijnt uit de menu optie Edit. Het wordt vervangen door Options onder Tools. Nou heb ik me bij heel veel programma's hierover verbaasd (de meeste doen het zo). Waar kies je nu voor, dat wat wellicht veel mensen kennen, of dat wat logisch is?
Wat wil je doen? Ik wil de Eigenschappen bewerken.
Wat wil je doen? Ik wil de opties in de gereedschapskist.

Reacties: Een reactie posten