Onverstandig

Ondanks dat ik graag anderen ervan overtuig dat ze Mozilla gebruiken ipv een andere browser, vind ik de actie van Ben Goodger (millennium | weblog) toch te ver gaan. Hij blokkeert tegenwoordig alle IE browsers. Daarnaast wordt iedereen die geen gebruik maakt van FireFox, Camino of Safari geadviseerd om hun browser te upgraden. Dus ook gebruikers van de Mozilla Suite.

Nou voel ik me persoonlijk benadeeld als ik als Suite gebruiker de mededeling krijg dat FireFox beter is. Het blijft dezelfde kern. Om het dan ook nog zo nadrukkelijk bovenaan de pagina te melden is zeer storend.
Maar IE geheel blokkeren lijkt me nog onverstandiger. Je zou, in een poging nieuwe gebruikers te trekken, je grootste concurent niet moeten blokkeren. Maak dan een andere stylesheet die alles uitermate saai maakt. En dan een link of wat dan ook erbij die de gebruiker kan overtuigen over te stappen.

Voor de goede orde, moznews is geschikt voor gebruik onder IE. Het ziet er in IE alleen beduidend minder goed uit en werkt langzamer.

Reacties: Een reactie posten