Weer tijd voor Linux

Het is weer eens tijd voor Linux. Ik moet het maar weer eens gaan proberen. Hiervoor gebruik ik denk ik wederom mijn laptop. Het zou ook op de pc kunnen, maar dan moet ik me weer gaan bezig houden met het geschikt maken voor dual-boot en meer van dat soort zaken. Want ik blijf mijn Windows omgeving nodig hebben. Veel software doet het nu eenmaal niet onder Linux en ik heb geen Linux versies van de spellen die ik speel.

Nu kwam ik langs weer eens een nieuwe Linux variant: Cobind. Deze versie is enigszins gebaseerd op Redhat en bevat standaard Firefox en Thunderbird. Dus dat is een mooi uitgangspunt. Daarnaast heeft het standaard uiterlijk wel wat van de Apple OS X omgeving. Kijk maar eens naar deze deze review.

Dus ik ga een poging doen deze versie te installeren. Daarvoor moet ik nog wel eerst de software downloaden (slechts 1 cd!!!). En dat lukt niet echt.

Reacties: Een reactie posten